Zamów bezpłatny próbnik tkanin
Jesienią i zimą wybierz ciepło w saunie
Jesienią i zimą wybierz ciepło w saunie

Rok 2020 będzie zapamiętany przez wiele osób jako czas, kiedy nic nie można robić, poza spędzaniem czasu w domu. Jednak pobyt w domu, nie oznacza nudy i braku ruchu. Jeżeli mamy trochę więcej

wolnego miejsca możemy pomyśleć o pomieszczeniu na domową siłownię albo o niewielkim miejscu na saunę. Sauna to nic innego, jak drewniane pomieszczenie nagrzane do wysokiej temperatury, nawet 100 stopni Celsjusza, które rozgrzewa naszą skórę do 42 stopni Celsjusza, a także podnosi temperaturę całego ciała. Dzięki temu dość dobrze wzmaga się produkcja ciałek odpornościowych, które zabijają wszelkie bakterie i wirusy. Z tego też względu sauna to naprawdę doskonały sposób na radzenie sobie z lekkim przeziębieniem czy katarem. Musimy pamiętać o tym, że do osiągnięcia pożądanego rezultatu po wygrzaniu się w saunie, trzeba wskoczyć pod prysznic i polewać się naprzemiennie zimną i gorącą wodą.

Postępując tak, poprawimy nasze ukrwienie i rozluźnimy napięte mięśnie.

Idealnym miejscem do montażu sauny jest bliska odległość od łazienki, alby gdy łazienka jest sporych rozmiarów, to idealnym miejsce na domową saunę, będzie właśnie łazienka. Kolejnym miejscem, który będzie idealne na zamontowanie sauny, będzie pomieszczenie w piwnicy, jeżeli taką posiadamy. W czasach, gdy zgodnie z nurtem dbania o środowisko, w wielu domach zmienia się piece tzw. kopciuchy na bardziej ekologiczne rozwiązania, pozostaje dość sporo miejsca, które można wykorzystać na przydomową siłownię czy saunę.

Jednak posiadając saunę, musimy pamiętać o pewnych zasadach, chociażby o tym, że pojedynczy seans w saunie, powinien trwać od 5 do 15 minut, zależnie od naszego doświadczenia. Natomiast tuż po wyjściu z sauny należy wyjść na świeże powietrze, a następnie zastosować naprzemiennie gorący i zimny prysznic i odpocząć około 20 minut. W trakcie jednej wizyty taką serię można powtórzyć maksymalnie trzy razy. Poza tym z sauny nie powinno korzystać się częściej niż 3 razy w tygodniu.

Teraz przyszedł czas, żebym wspomniała, jakie są korzyści z korzystania z sauny. Otóż faktem jest, że korzyści płynące z regularnego korzystania z sauny są niezaprzeczalne. Taką największą korzyścią jest szeroko rozumiana regeneracja organizmu, krążenie przyspiesza, mięśnie rozluźniają się, a zmęczenie ustępuje. Wskazaniem do wizyty w saunie są również pierwsze objawy przeziębienia lub grypy. Ale koniecznie pamiętajmy, aby nie korzystać z niej, kiedy jesteśmy naprawdę chorzy, wtedy to, co najwyżej pozarażamy wszystkich dookoła, a sami zupełnie się rozłożymy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium