Chillout room w pracy - czyli jak urządzić pomieszczenia do wypoczynku pracowników?

Chillout room w pracy - czyli jak urządzić pomieszczenia do wypoczynku pracowników?

Chillout room - co to jest?

Najpierw należy wytłumaczyć, czym jest to dodatkowe pomieszczenie do odpoczynku podczas pracy. W takim pomieszczeniu pracownicy mogą oderwać się od biurek, zrelaksować się przez chwilę oraz rozprostować nogi i plecy. Jest to zgodne z przepisami prawa, zgodne z bezpieczeństwem i higieną pracy, krótko mówiąc to dbanie o zdrowie i wygodę w pracy. 

Jak urządzić Chillout room?

Pomieszczenia przeznaczone do wypoczynku powinny być wyposażone w stoły oraz krzesła z oparciami spełniające wymagania ergonomii. Liczba miejsc siedzących powinna być nie mniejsza niż jedno miejsce na pięciu pracowników korzystających z pomieszczenia, zatrudnionych na najliczniejszej zmianie. Odległość od najdalszego stanowiska pracy do pomieszczenia przeznaczonego do wypoczynku nie powinna przekraczać 75 m.

Tak mówią przepisy prawa, ale pracodawca może zapewnić swoim pracownikom wygodne siedziska, a może miękkie fotele, kanapy lub do tego jeszcze miękkie poduchy, czy pufy do siedzenia.

Pomysłów na urządzenie takiego pomieszczenia jest wiele. Jeżeli pomieszczenie to jest z dala od ulicznego zgiełku, to można na zewnątrz urządzić dodatkowe miejsce z hamakami do leżenia. A żeby to wszystko ładnie wyglądało, to można również położyć sztuczną trawę, miłą dla oka i odpoczynku. W takim pomieszczeniu można postawić ekspres do kawy, czy świeże owoce na paterze. 

Chillout room w pracy - czy warto?

Uważam, że tak stworzone miejsce do odpoczynku, pracownicy na pewno docenią, co w następstwie przyczyni się do lepszych wyników w pracy oraz do pozyskiwania pracowników do swojej branży. Urządzenie takiego Chillout roomu w pracy zależy od charakteru pracy wykonywanej przez pracowników. Należy podkreślić, że realizacja niektórych rodzajów prac obliguje pracodawcę do utworzenia takiego pomieszczenia.

Pracownikom zatrudnionym w warunkach, które obligują do utworzenia pomieszczenia do wypoczynku, należy stworzyć możliwość umycia ciała, szczególnie w ciepłej porze roku – poprzez umieszczenie w pobliżu pomieszczeń pracy natrysków ręcznych na giętkich przewodach, z doprowadzeniem zimnej i ciepłej wody. Dla niektórych pracowników pracujących w pomieszczeniach, w których temperatura jest wysoka, wtedy pracodawca musi wyposażyć pomieszczenie w klimatyzację.

Dla kobiet, będących w ciąży pracodawca musi zapewnić pomieszczenie z miejscami do wypoczynku w pozycji leżącej, a dla matek karmiących oddzielne pomieszczenie przeznaczone do karmienia. Nie wyklucza to jednak możliwości korzystania z tego pomieszczenia przez innych pracowników, przy zachowaniu ogólnie obowiązujących dobrych obyczajów i zasad społecznych.

Chillout room w biurze pozwala zapewnić równowagę między pracą a odpoczynkiem. Odpoczynek w pracy służy kreatywności. Dodatkowo zapewnienie odpowiednich warunków w przestrzeni biurowej jest elementem, który przyciąga fachowców oraz utrzymuje dobrych pracowników w firmie. Warto dbać o swoich pracowników, a jeszcze wtedy, kiedy jest trudno o dobrych fachowców w naszej firmie. Wyznaczenie odpowiedniego miejsca na chillout room nie musi być problemem. Możemy w mniejszych biurach wyznaczyć nawet mały kącik, w którym zmieści się wygodny fotel lub sofa. Najlepiej, aby ściany oraz wykładzina były w innym kolorze i miejsce to było odgrodzone od całego biura.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium